“最好,最美麗的東西
在這世界
不能被看到,甚至聽不到,
但必須用心去感受。”

Tuesday, April 20, 2010

Lee.......?

today was my last day working at Guinea Foods Sdn Bhd (ayam brand factory)
today everything is ok, nice...
Until......
10am+, a call calling from outside..
a man voice..
"Hello, sini Guinea Foods har?"
"Ya...?"
"Saya nak tanya, ada apa jawatan kosong di sini tak?"

"Pada masa sekarang cuma ada jawatan kosong untuk perempuan,Operator & Packing Clerk sahaja"
"Tak ada jawatan kosong yang lain?"
"Tak ada..."
"Memang tak ada apa-apa jawatan kosong untuk lelaki?"
"Sorry memang tak ada...ataupun you boleh datang dekat guard house isi itu application form 1st?"
"Ok la..bila-bila masa pun boleh datang?"
"Ya...jika terdapat apa-apa jawatan kosong atau kami berminat atau memerlukan anda kami akan call u la.."
"Oh! YOU CALL ME !?"
"Our office staff will call u la..."
"Oh ok la....thank you and bye bye"

After 15 minutes later...
"Hello, tadi kamu ada telefon nombor saya ke tak?
"Sorry saya tak ada..."
"Okok sekarang I bagi u telefon nombor saya, u write down pls"
"Oh...ok lo"
"Ok my number is 016-5xxxxxx and My name is Lee xxx xxx"
"Ok I noted down.."
"Ok thank you remember to CALL ME ya byebye"


Actually...
Last few weeks ago,
I came down to buy some foods at outside my company's stall there..
After I bought my foods and walking back to office,
An operator run to me and pass me a small paper,
on the paper got a number and a name, Lee

The next day...
I went down again to buy foods...
The aunty asked me,
"Moi, you kenal tak itu lelaki?
"Kak, siapa tu?"
"Itulah semalam dia bawa motor lalu sini, nampak Moi then terus berhenti dan pusing balik
tengok kat u jer lama tau!?"
"Yakah kak...geli la...i tak kenal dia la..."
"Lepas tu i nampak dia pergi tanya seorang operator itu orang cina ke? Dan dia pass satu kertas kat operator tu dan panggil operator tu pass kat u ma moi..."
"Yer...geli la kak...i memang tak kenal dia lo..."
"Tak tahu la..dia tengok kat moi u lama lo..."
"Ok la i rasa sangat geli la kak...cepat bagi saya char kuey teow ni la..i nak balik office liao..."

Today I was thinking is it they were same person?
Haha maybe i terlebih perasan lo...
But it wont happen to me anymore lo...
Cause I'm resigned ! Hehehe ^^

Hehe plus some more today morning the nasi lemak seller Aunty know today was my last day,
she had treat me nasi lemak lo~
I feel so shy and segan to her lo...
cause I don't know she will treat me ma...
I some more add in nasi, ikan bilis, telur and sambal !
Fuiyo..that nasi lemak already value RM2.oo+ lo...
Segan lo...malunya...
Anyway, thank you Mak Cik ~!

No comments:

Post a Comment